تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ
نوشته شده توسط : hr

تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ

 
 
    
 
تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ
همیشه راه های زیادی برای تکثیر گیاهان وجود دارد . در بعضی از ساکولنت ها از جمله گونه هایGasteria , Haworthia , Sansevieria , Crassula , Kalanchoe , Sedum , Graptopetalum عمل تکثیر از طریق برگ هم انجام میشود .
حتی در بعضی از گونه های Aloe و Agave هم اینکار شدنی هست .در این بخش آسمونی به شما آموزش میدهیم چگونه از طریق برگ به تکثیر ساکولنت ها بپردازید .
 
مرحله اول : جدا کردن برگ از ساقه ی گیاه مادر
 
در جدا سازی باید دقت داشته باشید که برگ کاملا از روی ساقه جدا شود و قسمتی از آن روی گیاه مادر نماند . برگ ها را از جایی جدا کنید که چهره گیاه مادر زشت نشود .

 propagating-succulents(1)

 
propagating-succulents
 
 
 
مرحله دوم : آماده سازی برگ
 
قبل از هر چیزی شما میبایستی برگ های جدا شده را در محل کمنوری قرار داده تا جای زخم آن ها کاملا پینه ببندد . معمولا نسبت به رطوبت و دمای محیط یک تا سه روز طول میکشد . اگر زخم انتهای برگ شما به صورت کامل پینه نبندد پس از آبیاری مقدار زیادی رطوبت جذب میکند و میپوسد .

 

 propagating-succulents(4)

 
 
مرحله سوم : آماده سازی بستر ، آبیاری و نگهداری
 
شما فقط کافیست طبق شکل زیر برگ ها را به صورت رو به بالا بر روی خاک بخوابانید . حتی لازم نیست شما قسمت انتهای برگ را در خاک فرو ببرید . در ترکیب خاک از کوکوپیت و خاک برگ بیشتری استفاده کنید که رطوبت ملایم همیشه در خاک وجود داشته باشد .

 

 propagating-succulents(2)

 
 
گلدان یا ظرف برگ ها را در محلی قرار دهید که نور غیر مستقیم دریافت کند و به اصطلاح نیمه سایه باشد . آفتاب مستقیم حتما برگ ها را خراب میکند . دقت داشته باشید که محل نگهداری نه زیاد گرم باشد و نه سرد . هر بار پس از خشک شدن سطح خاک آبیاری کنید . کمتر از 4 هفته برگ ها ریشه میزنند و پس از گذشت 6 تا 7 هفته گیاه جدید قابل دیدن است .

 

 propagating-succulents(5)

propagating-succulents(9)
 propagating-succulents(8)
  

propagating-succulents(6)

پس از آنکه گیاه جدید از استقامت کافی برخوردار شد برگ متصل به آن را جدا کنید و ریشه آن را در خاک فرو ببرید و کم کم آن را به نور بیشتر عادت دهید تا به صورت علفی رشد نکند و هر بار پس از خشک شدن خاک آبیاری کنید .

 

 propagating-succulents(7)

 
 
 



:: موضوعات مرتبط: کاکتوس و ساکولنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: